MagyarRomânăEnglish

Főoldal / Hírek /

6 éve

Görögországi terepgyakorlat, 2018

Május 25-e és június 3-a között tanszékünk diákjai részt vettek a hagyományos mediterrán terepgyakorlaton, amelynek célja a mediterrán környezeti tényezők tanulmányozása, különös tekintettel az élővilágra, valamint a tengervíz fizikai és kémiai tulajdonságaira.

A terepgyakorlatra péntek délután indultunk egy modern autóbusszal, amely zökkenőmentesen tette meg a szinte 24 órás utat. Szombat délután már meg is volt az első találkozás az Égei-tengerrel, valamint a heti program részletes megbeszélése, a csapatok kijelölése és a feladatok leosztása. Vasárnap reggel indultunk az elő túrára, az Olimposz-hegy alatt található dombokra. Ez a túra kiváló alkalom a helyi fauna és flóra tanulmányozására. Kevés olyan kő maradt, amelyet lelkes csaptunk nem forgatott fel, miközben pókok, szkolopendrák, skorpiók és vakkígyók után kutattunk. Utunk során több, különböző méretű görög teknőst (Testudo hermanni) is megfigyelhettünk. A túra során sikerült Szász Mátyás másodéves Környezettudomány szakos hallgatónak sikerült egy sárgászöld haragossiklót (Hierophis viridiflavus) fogni, melyet miután alaposan megfigyeltünk és körbefotóztunk, szabadon engedtük.

Hétfőn a Panteleimonas várhoz látogattunk el. Útvonalunk a tenger partján vezetett, ahol csiga-, kagyló-, tengerisün- és rákvázakat gyűjtögettünk, megálltunk búvárkodni egy-egy kövesebb tengerparton, és méréseket végezni. Zsákmányban gazdag utunk végén úszkáltunk, és búvárkodtunk a vár alatt található szikla tövében, majd felmásztunk a várhoz, és körbejártuk. Szász Mátyás itt is fogott egy sárgászöld haragossiklót.

Kedden délelőtt a helyi piac jellegzetességeit tanulmányozhattuk, kóstolgathattuk végig, délután pedig a hallgatók elvégezték a kémiai elemzéseket. Az idei terepgyakorlatra magunkkal vittünk egy hordozható spektrofotométert is, melynek segítségével több vegyi összetevőt tudtunk meghatározni az Égei-tenger vizéből.

Szerdán került sor az Olimposz-hegység megmászására. Nagyon jó időt fogtunk ki, az előző évekhez képest jóval kevesebb hóval, így a lelkes csapatunkból nagyon sokan feljutottak a Skala (2866 méter) és Skolio (2912 méter) csúcsokra. Közben alkalmunk volt vizsgálni a növényzet változását a magassággal, és tanulmányozni az Olimposz jellegzetes növény- és állatvilágát. Külön élményt jelentettek a csúcsok közelében viszonylag közelről megfigyelhető zergék.

Csütörtökön egy hajókiránduláson vettünk részt, Skiathos szigetére. A hajón zenés-táncos mulatságokkal szórakoztatták az utasokat. A sziget közelében nagyon szép sziklás partok vannak, kitűnő lehetőséget biztosítanak a búvárkodásra. Ezt kihasználva, az idén rekord mennyiségű sötétlila tengerisün- és szívsün-vázat gyűjtöttek a hallgatók. Hazafele nagy élménynek számított, hogy hozzánk csatlakozott négy delfin percekig szörfözött a hajó orránál, kecses ugrásokkal tarkítva a látványt.

Pénteken a csapatok befejezték a kiadott munkát, összeállították a gyűjteményeket és előadásokat, felkészültek a vizsgára. Délután minden csapat nagyon szép eredményekkel vizsgázott.

Szombat délután indultunk haza, és vasárnap délután már mindenki otthon mesélhette az élményeit.

Hírek

Budapesti tanulmányúton a harmadéveseink

Február végén (19-24 között) a Környezetettudomány szak harmadéves hallgatói a Makovecz-program keretében Budapestre látogattak. A tanulmányút főszervezője dr. Weiszburg Tamás professzor úr volt.

2 hónapja

XIX. Kárpát-medencei Környezettudományi Konferencia

Idén április 3-5 között kerül sor az évente megszervezett környezettudományi konferenciára, amleyet a debreceni Atommagkutató Intézettel közösen szervezünk. A konferenciára szeretettel várjuk oktatók, kutatók, egyetemi hallgatók és doktoranduszok jelentkezését.

Összes hír »

Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem

Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Nemzetközi Kapcsolatok és Európai Tanulmányok Szak, Kolozsvár

Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Jog Szak, Kolozsvár

Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Filmművészet, Fotóművészet, Média Szak, Kolozsvár

Professzionális weblapkészítés

© 2011 Környezettudomány Tanszék, Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Természettudományi és Művészeti Kar, Kolozsvár