Pagina principală / Cercetări cu studenții /
20.06.2016
Analiza cunoaşterii mediului apropiat şi carateristicile deplasărilor de mare distanţă în cadrul şcolarilor din Cluj
Student: Csiszér Tamás, BSc, anul III.
Îndrumător științific: dr. Poszet Szilárd, lector universitar
Tematica centrală a studiului este analizarea locurilor turistice în zona Clujului, vizitate de către elevii clujeni. Am ales această temă, deoarece am fost curios să aflu, care sunt preferinţele acestor tineri la alegerea locurilor turistice şi totodată cum se manifestă faţă de mediul înconjurător. Ipoteza iniţială este că liceenii preferă locurile apropiate de localitate (din cauza timpului liber şi a bugetului) şi numai apoi aleg o excursie în afara ţării. Totodată am analizat cum se schimbă modul, durata, respectiv frecvenţa excursiilor. Caut răspuns pentru a afla dacă şcolarii au sau nu, un comportament adecvat mediului înconjurător, cât de strânsă este legătura dintre ei şi valorile naturale, respectiv cum se manifestă şi în ce măsură, faţă de aceste valori. Din cele trei şcoli din Cluj-Napoca (Báthory, Apáczai şi Brassai) am adunat 650 chestionare.
În concluzie putem menţiona că 75–80% a elevilor cunoaşte şi a fost deja în zonele indicate de către noi. Cei mai mulţi cunosc Făgetul şi Pădurea Hoia (90%), şi foarte puţini au fost