Pagina principală / Cercetări cu studenții /
26.06.2016
Studiul calității aerului în interiorul școlilor din Cluj-Napoca
Conducător ştiinţific: dr. Szacsvai Kinga
student: Stocker Walter
În ultimii ani, problema calității mediului privind spaţiile închise (birouri, locuințe, școli) a devenit extrem de importantă. Oamenii îşi petrec din timp, aproximativ 80%, în spaţiile inchise. În zilele noastre, condiţiile de viaţă şi poluarea industrială pot fi dăunătoare sănătăţii umane. Copii, adolescenții sunt cei mai afectați de acești factori poluanți.
Având aceste cunoștințe, scopul lucrării noastre a fost studierea calității aerului în mediul interior al unor școli din Cluj-Napoca. Punctele de măsurare au fost selectate astfel încât şcolile să fie din zone diferite (de exemplu în centrul şi periferia oraşului). Am ținut cont și de faptul ca puncetele să fie atât în zone aglomerate (pe stardă există stație de autobus sau semafor în faţa şcolii), cât şi în zone unde există spații verzi.
Perioada de monitorizare a fost pe parcursul anului şcolar 2012–2013, periodic, în toate cele patru anotimpuri. Măsurătorile au fost efectuate în timpul orelor de studii, cca. 50 min. Am măsurat paralel temperatura aerului, umiditatea relativă, concentrația de dioxid de carbon, monoxid de carbon, respectiv praful din aer. Particulele de praf au fost măsurate într-un volum de aer de 10 litri, în funcţie de diametrul particulelor, distingându-se 6 diametre (0,3μm, 0,5μm, 1μm, 2μm, 5μm, 10μm).
In timpul măsurătorilor au fost luate in considerare: locaţia claselor, aerisirea claselor, tipul tablei şi numărul elevilor. Rezultatele au arătat că în perioada iernii, valorile monixidului de carbon, al dioxidului de carbon şi al prafului au fost mult mai ridicate decât pe timp de primăvară şi vară.